الگوریتم کبوتر گوگل Pigeon

2021-04-05 06:34:20

در این مقاله از سری مقاله های الگوریتم های گوگل راش وب شما را با کبوتر گوگل آشنا می کنیم. آیا کبوتر مانند پاندا و پنگوئن وبسایت شما را جریمه می کند؟ چطور می توانیم سایت خود را برای کبوتر بهینه کنیم؟ با ما همراه باشید و در انتهای مطلب در بخش دیگاه ها ما را از نظرات و تجربیات خود آگاه سازید.

فهرست مطالب: (با کلیک بر روی هر عنوان به توضیحات بیشتر هدایت می شوید)
معرفی
تاثیر
دیده شدن در نتایج
فایده برای کاربر
فایده برای کسب و کار

تاریخ رسمی انتشار الگوریتم کبوتر توسط گوگل: 20 آگوست 2013

الگوریتم کبوتر گوگل چیست؟

انتشار این الگوریتم یکی از بزرگترین تغییر و تحول ها در نتایج محلی جستجوی گوگل محسوب می شود. کبوتر گوگل برای بهبود نتایج جستجو با توجه به موقعیت مکانی کاربر طراحی شد.
اگر کسب و کار شما وابسته به موقعیت مکانی است و می خواهید تا در نتایج گوگل به نزدیکترین کاربران جستجو کننده پیشنهاد شوید، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا الگوریتم کبوتر را بشناسید و بیاموزید که گوگل چگونه در بالای تمام نتایج شما را به کاربران معرفی کند.

تاثیر کبوتر در نتایج جستجو چیست؟

تمام موارد زیر تغییراتی هستند که با انتشار کبوتر گوگل در نتایج جستجو به وجود آمدند:
1. یکی از اصلی ترین دلایل طراحی کبوتر، ایجاد ارتباطی عمیق بین الگوریتم های سئو محلی با الگوریتم های اصلی جستجو با هدف بهبود پاسخگویی به پرسش کاربران است. این تغییرات به کسب و کارهای کوچک اجازه می دهد تا حضور گسترده تری در فضای وب داشته باشند و بتوانند در رتبه بندی ها براساس موقعیت مکانی، خودشان را به بازار هدف نشان بدهند.
2. کبوتر بالای سر کاربر جستجو کننده به پرواز درمی آید و نزدیکترین کسب و کارهای محلی به نسبت موقعیت مکانی اش را پیدا می کند و به وی نمایش می دهد. در بسیاری از موارد شعاع جستجو تنگ و کوچک می شود که دقیقا نزدیکترین ها را بیابد که لطف بزرگی برای رستوران ها، کافه ها، فروشگاه ها و غیره که شاید وبسایتی نیز ندارند به شمار می رود تا بازار هدف را به سمت خود هدایت کنند. برای مثال شخصی در غرب تهران عبارت “پیتزا غرب تهران” را جستجو می کند، نزدیکترین پیتزا فروشی ها با توجه به موقعیت مکانی ایشان نمایش داده خواهد شد.
3. یکی از بزرگترین تغییراتی که کبوتر اعمال کرد جایگزینی نتایج 7 تایی (Old 7-Pack) با کادر جذاب 3 تایی (Newer 3-Pack) بود. در زمان پیش از کبوتر، (Old 7-Pack) توسط گوگل، لیستی از 7 نتیجه کسب و کار محلی که توسط کاربر بر اساس مکان مانند “پیتزا غرب تهران” جستجو می شد را نمایش می داد. با گذشت زمان، گوگل به طور پیوسته تعداد نتایج محلی که نمایش می داد را کم میکرد، از 10 نتیجه شروع کرد و تا سال 2015 به 3 نتیجه در لیست رسید. کبوتر یکسال پیشتر از این تغییر معرفی شد و کم کم لیست های 3 تایی را مرتب و آماده می کرد. این تغییر، رقابت و تلاش کسب و کارها را، برای قرار گرفتن در لیست 3 تایی افزایش می داد.

تاثیر الگوریتم کبوتر گوگل بر نتایج جستجو امروزه و گذشته

4. مانند خیلی از بروزرسانی های دیگر گوگل، کبوتر نیز مشکلاتی داشت که منجر به فعالیت های اسپمی در لیست های 3 تایی شد و ضعف این الگوریتم در تفکیک کسب و کارهای واقعی با فعالیت های اسپمی باعث شد تا نیاز به اصلاح توسط کاربران با توجه به مقررات گوگل، بیش از پیش حس شود. بسته های محلی شامل بیزنس های اسپمی افزایش یافتند و نتایج مقررات محور را از کادرهای 3 تایی بیرون کردند.

چطور خوشایند کبوتر گوگل باشیم؟

کبوتر به چالشی بزرگ برای کسب وکارهای کوچک و محلی تبدیل شده است، این الگوریتم به جای جریمه رفتارهای نامناسب وبسایت، درک گوگل را از ارتباط موقعیت مکانی با عبارت جستجو شده بالا برد. هر چند صاحبان کسب و کار کنترلی روی این موضوع ندارند و تنها می توانند خودشان را به کبوتر بشناسانند.
برای مثال، شما به عنوان صاحب یک فروشگاه کنترلی روی شعاع پرواز کبوتر برای کاربر جستجو کننده نخواهید داشت، حتی اگر رستورانی داشته باشید که بهترین پیتزا را در شرق تهران ارائه می دهید شانسی برای دیده شدن در نتایج عبارت “نزدیک ترین پیتزا فروشی” برای کاربر غرب تهران نخواهید داشت(البته در نتایج کبوتر و نه در سئو). مواردی مانند این را نمی توان مدیریت کرد، اما خوشبختانه موارد دیگری برای موفقیت در رسیدن به نتایج 3 تایی کبوتر وجود دارند که با هم بررسی می کنیم:
– تاکید بر اصول سئو: لینک سازی هوشمندانه، انتشار مطالب و محتوای اختصاصی و رشد اعتبار دامنه “DA” ، همگی به رتبه بندی بهتر در نتایج محلی منجر خواهند شد.
– تاکید بر محتوای موقعیت محور “hyperlocal” : تولید محتوای متنی، ویدئویی و تصویری که کسب و کار شما را در منطقه خاص خودتان معرفی می کند به افزایش اعتبار شما به عنوان یک منبع در محدوده جستجو خودتان کمک خواهد کرد.
– تاکید بر اصول پایه سئو محلی: رقابت در رسیدن به نتایج 3 تایی کبوتر فقط با رعایت تمام اصول سئو محلی ممکن خواهد بود. از مشتریان خود بخواهید در گوگل نظرشان را ثبت کنند و بررسی کاملی بنویسند. چشم پوشی کردن از سئو محلی شما را از رسیدن به نتایج پک 3 تایی کبوتر محروم خواهد کرد.
– گزارش فعالیتهای اسپم: وقتی که گوگل قادر به تشخیص فعالیت های اسپم نباشد، شما می توانید به آن کمک کنید. قبل از هرچیز قوانین گوگل را بشناسید و سپس در صورت مشاهده نقض قوانین توسط یک کسب و کار و بدست آوردن نتایج در کادر 3 تایی کبوتر، دست به کار شوید. گوگل معمولا با یک گزارش تغییری ایجاد نمی کند اما ارزش وقتی را که می گذارید دارد چرا که ممکن است یک جایگاه که می تواند برای شما باشد، خالی شود. البته هرگز بدلیل رقابت گزارش های غلط نفرستید و فقط ناقضین قوانین را معرفی کنید.

فایده کبوتر برای کاربران

همانطور که گفته شد، کبوتر گوگل تمام تمرکزش را بر نمایش نتایج مرتبط با موقعیت مکانی کاربر به کار برده است. این الگوریتم باعث شد تا اعتماد کاربران گوگل بیش از پیش جلب شود و جستجوی عباراتی مانند بیمارستان، رستوران، دامپزشکی و … رشد زیادی داشته باشند و کاربر در موارد اورژانسی بتواند پاسخی دقیق، سریع، مرتبط و کارامد بدست آورد.

فایده کبوتر برای کسب و کارها

از آنجایی که کبوتر شعاع جستجوی مکانی را تقریبا نصف کرد، شانس دیده شدن کسب و کارهای کوچکتر را بیشتر کرد.
وبسایت هایی با اعتبار صفحات “PA” بالا بازخورد بسیار خوبی از کبوتر دریافت کردند. سایت هایی با Pa بالای 55 رشد ورودی 20 درصدی را پس از انتشار کبوتر تجربه کردند و این 20 درصد را بازار هدفی که فاصله کمی نیز داشتند تشکیل می داد و این یعنی مشتریانی بهتر.

به عنوان یک کسب و کار برای بهره مندی از کبوتر چه کار کنیم؟

1. تمام دفاتر، فروشگاه ها و شعبه های خود را در نقشه گوگل ثبت کنید.
2. مکان های ثبت شده را با اطلاعات کامل بروزرسانی کنید.
3. از مشتریان خود بخواهید که در بخش review نظرات خود را بنویسند. شما می توانید با اضافه کردن “?&review=1” به انتهای آدرس مکان ثبت شده، لینک مستقیم نظردهی را در اختیار مشتریان خود بگذارید.
4. اعتبار دامنه خود را با بالا بردن تجربه کاربری “UX” ، تولید محتوای بر پایه سئو و ایجاد بک لینک های با کیفیت بالا ببرید.
– خرید بک لینک
– خرید رپورتاژ آگهی

اشتراک گذاری مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *