بروزرسانی الگوریتم گوگل ژانویه 2020

2021-04-05 09:51:39

با آغاز یک سال میلادی جدید، گوگل هم از قافله عقب نماند و اولین بروزرسانی بزرگ خود را خیلی زود معرفی کرد و سریعا نیز بر نتایج جستحو تاثیرگزار شد. بروزرسانی ژانویه 2020 گوگل از تاریخ 13 همین ماه شروع به کار کرده و بر بسیاری از دیتاسنترهای غول جسجتوگر نیز اعمال شده است. گوگل همواره در حال تغییر و بروزرسانی الگوریتم های جستجو بوده است تا تجربه کابر را از جستجو بهبود ببخشد، با ما همراه باشید تا در انتهای مطلب بدانیم که چرا این بروزرسانی از آخرین آپدیت گوگل یعنی مارس 2019 نیز جدی‌تر بوده است.

برای دانلود فایل PDF کلیک کنید.

خلاصه بروزرسانی هسته گوگل در ژانویه 2020

– در سیزدهم ژانویه 2020 گوگل اعلام کرد اولین بروزرسانی هسته الگوریتم هایش را اجرایی کرده است.
– هرچه از تاریخ انتشار می گذرد، دیتاسنترهای بیشتری از گوگل تحت تاثیر این بروزرسانی قرار خواهند گرفت.
– تاثیر این بروزرسانی همچنان خیلی احساس نمی شود.
– گوگل هم چنان سیاست شفاف سازی بروزرسانی های هسته الگوریتم های خود را که از سال 2019 آغاز شد، ادامه می دهد.
– گوگل هم‌چنین یک بروزرسانی ظاهری در صفحه نتایج جستجو اعمال کرده که فاوآیکون وبسایتها در کنار لینک در نسخه دسکتاپ نیز نمایش داده می شود.

گوگل معرفی می‌کند: بروزرسانی هسته الگوریتم‌ها در 2020

گوگل در سال 2017 اکانت توئیتری خود به نام searchLiaison را راه‌اندازی کرد و از آن برای اطلاع رسانی درباره بروزرسانی های خود استفاده می‌نماید. توئیت زیر معرفی بروزرسانی هسته الگوریتم های ژانویه 2020 که در تاریخ 13 همین ماه توسط اکانت مذکور منتشر شد، است.

توضیحات گوگل درباره بروزرسانی 2020

کمی بعد، در توئیتی دیگر اعلام کردند که این بروزرسانی اجرایی شده و بر نتایج جستجو تاثیرگزار خواهد بود.

توضیحات گوگل نشان میدهد که هم‌چنان به سیاست شفاف سازی خود درباره بروزرسانی‌ها پایبند هستند. به علاوه گوگل از سال 2019 یک پیش معرفی نیز برای الگوریتم های خود ارائه میدهد و به یکباره ما را غافلگیر نمی کند. این شفاف سازی ها لطفا بزرگی دارد و آنهم اینکه در جامعه سئو افراد و متخصصین شروع به حدس و گمان نمی کنند و احتمال اشتباه ناشی از مشاهدات آنها را بسیار کاهش می دهد. هر چند گوگل خیلی در این راه ثابت قدم نبوده و بروزرسانی نوامبر 2019 با فشار جامعه سئو منجر به معرفی رسمی شد. هم‌چنین گوگل درباره سیاست شفاف سازی خود توضیحات بیشتری نیز ارائه داد:
“برخی از ما می‌پرسند که آیا در هفته گذشته بروزرسانی داشته ایم یا خیر، جواب مثبت است، در واقع تعداد زیادی بروزرسانی داشتیم؛ همانطور که هر هفته تعداد زیادی بروزرسانی را اجرایی می‌کنیم. بعضی اوقات، برخی از این بروزرسانی ها به طور وسیعی قابل مشاهده هستند. در این مواقع ما این بروزرسانی ها را به اشتراک می گذاریم تا صاحبان وبسایتها بتوانند استراتژی خود را تعیین کنند. برای مثال، وقتی بروزرسانی سرعت قرار بود اجرایی شود از ماه ها پیش به توضیح آن پرداختیم. اینگونه بروزرسانی های هسته الگوریتم ها تغییرات بزرگی ایجاد می کنند و به همین دلیل ما از مدتها قبل اعلام می کنیم و راهکاری عملی برای روبرویی با آنها را به وبمستران ارائه میدهیم. یکبار دیگر، ما با یک بروزرسانی بزرگ هسته الگوریتم ها روبرو هستیم که باید درباره آن اطلاع رسانی کاملی داشته باشیم اما تا وقتی راهنمای عملی ارائه نشده نیازی به اعمال تغییرات از سمت وبمستران نیست و تنها به ارائه محتوای با ارزش ادامه دهید.”

بررسی کلی بروزرسانی های هسته گوگل

پس از بروزرسانی سرعت نسخه موبایل سایت در 2018، که اولین باری بود که گوگل خیلی پیشتر از اجرای یک بروزرسانی آن را اطلاع رسانی می‌کرد، در سال 2019 چهار بروزرسانی هسته الگوریتم ها توسط گوگل پیش معرفی شد و برایشان نیز اسم انتخاب شد. الگوریتم Bert برت گوگل یکی از آنها بود که توسط ما نیز معرفی شد، اما میشه گفت با بروزرسانی هسته الگوریتم ها کمی متفاوت بود.

بروزرسانی ژانویه 2020 گوگل

گوگل اولین بروزرسانی خود را در 2020 منتشر کرده است، قدم بعدی بررسی، مشاهده و آنالیز تغییرات است. تا به امروز، تغییرات بزرگی مشاهده نشده و داده‌های بسیار کمی در اختیار داریم، اگر وبسایت شما تحت تاثیر این بروزرسانی قرار گرفته به ما پیام دهید و مشاهدات خود را با ما در میان بگذارید و به تکمیل این صفحه کمک کنید.

وبمسترها باید برای این بروزرسانی چه کاری انجام دهند؟

در تابستان سال 2019، گوگل در بلاگ خود مطلبی درباره اینکه بروزرسانی هسته الگوریتم ها چیست و هربار که منتشر می شود کسانی که دچار افت رتبه می شوند دقیقا باید چه کار کنند، منتشر کرد.
اگر شما پس از یک بروزرسانی افت رتبه و ترافیک داشتید، دلیلش این نیست که قوانین گوگل را رعایت نکرده‌اید یا توسط یک الگوریتم جریمه شده‌اید. برخی اوقات این تغییر جایگاه ها برای ارزیابی محتوای وبسایتها ارائه می شوند. به علاوه، این تغییرات می‌توانند به دلیل این باشند که وبسایتی خوب با بی انصافی جایگاه بدی داشته و حالا شانس دیده شدن پیدا می کند. برای مثال تصور کنید شما عبارت “بهترین فیلم های تاریخ” را جستجو می کنید و لینک یک تا به امروز تا سال 2017 را معرفی کرده و حالا مقاله ای بروز و تا 2020 نوشته شده، خب دلیل تغییر جایگاه شما مشخص است.
پیشنهاد گوگل برای وبمستران و سئوکارهایی که وبسایت آنها تحت تاثیر برزورسانی گوگل قرار گرفته این است که :”همیشه بهترین محتوایی که می‌توانید را ارائه دهید.” همیشه چهار سوال را از خود درباره کیفیت وبسایت بپرسید:

– محتوا و کیفیت
آیا وبسایت شما محتوایی منحصربفرد و با کیفیت که از هیچ جای دیگری کپی نشده است، ارائه می‌دهد؟ آیا تیتر صفحات و توضیحات متا دسکریپشن مرتبط و مناسب با محتوا نوشته شده است؟ اگر شما مخاطب سایت بودید، آیا محتوای آن را با دوستان خود به اشتراک می‌گذاشتید؟

بخوانید: بهینه ترین حالت نوشتن تیتر یا تگ title

– تجربه و تخصص
آیا محتوای شما معتبر است؟ صفحه شما اروری ندارد؟ آیا مخاطب شما می تواند به صحت مطالب منتشر شده توسط شما اطمینان داشته باشد؟

– ارائه و تولید
آیا محتوای شما به خوبی تولید شده و ارائه گردیده یا فقط تولید انبوه محتوا برای بدست آوردن رتبه در نتایج جستجوی گوگل است؟ آیا تبلیغات آزاردهنده‌ای ندارید؟ روی تمام دستگاهها سایت شما به خوبی اجرا می‌گردد؟

– مقایسه رقیبان
آیا وبسایت شما نسبت به سایر رقبا ارزش افزوده‌ای نیز دارد؟ آیا تولید محتوا سایت شما نیازهای مخاطبان را برطرف می سازد؟

سخن آخر…
بهترین کاری که در حال حاضر می توانید انجام دهید این است که پاسخ سوالات بالا را صادقانه به خودتان بدهید. اگر جایی احساس کردید که کم کاری شده است، هرگز برای بازگشت و اصلاح دیر نشده است. سایت خود را با رقبا مقایسه کنید و همیشه تلاش کنید بهتر از آنها باشید و کاری کنید که بقیه نکرده‌اند!

اشتراک گذاری مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *