سئو خارجی “off page seo” (تکنیک لینک سازی)

2021-04-06 07:17:04
سئو خارجی "off page seo" (تازه ترین تکنیک های لینک سازی 2020)

سئو خارجی off page seo چیست؟

سئو خارجی یا off-page seo (هم چنین با نام off-site seo شناخته می شود) به تمام فعالیت های خارج سایت که برای بهبود رتبه های نتایج موتورهای جستجو انجام می دهیم، گفته می شود.
فعالیت های ما در این راستا برای بهبود رتبه ها و ایجاد ترافیک طبیعی، هم چنین بالا بردن درک کاربران از فعالیت ها و خدمات سایت، به علاوه نشان دادن ارتباط، اعتبار و ارزش دامنه است. برای این منظور از دیگر سایت ها و بلاگ های معتبر  در فضای وب کمک می گیریم.
برای این منظور یکی از بهترین روش های حال حاضر خرید رپورتاژ آگهی است که با معرفی نکات مثبت کسب و کار و ایجاد سه لینک به سایت، به اعتبار و ارزش دامنه می افزاییم و اعتماد مخاطبان را بدست می آوریم.

تعداد کلمات: 1450 زمان مطالعه: 11 دقیقه  هم چنین می توانید فایل PDF مقاله را دانلود کنید

چرا سئو خارجی سایت اهمیت دارد؟

با وجود اینکه الگوریتم های گوگل همیشه در حال تغییر هستند، جامعه سئو در مجموع اتفاق نظر دارند که رپورتاژ آگهی با ایجاد سه لینک به سایت شما اعتبار دامنه را افزایش می دهد و به این ترتیب به بهبود نتایج جستجو کمک می کند و با داشتن محتوایی مناسب، اعتماد مخاطبان به شما را بیشتر می کند.
وبسایت Moz تایید می کند که با وجود اینکه ما تمام الگوریتم های رتبه بندی گوگل را نمی شناسیم، داده های بدست آمده نشان می دهند که فاکتورهای سئو خارجی تا بیش از پنجاه درصد در رتبه بندی بهتر نتایج دخیل هستند.
اما رپورتاژ آگهی همه چیز درباره سئو خارجی نیست و در ادامه چند نمونه از تکنیک های سئو خارجی را با هم بررسی می کنیم:

استفاده از تکنیک های لینک سازی خارجی

در کنار لینک سازی داخلی و اهمیت آن، لینک سازی خارجی نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است. ساخت بک لینک های معتبر اصلی ترین بخش سئو خارجی سایت است. اگرچه بدست آوردن بک لینک در صفحات مرتبطی از سایت های معتبر دیگر نشان دهنده ارتباط و اعتبار صفحه لینک شده نزد موتورهای جستجو هستند، همه بک لینک ها نیز مفید نیستند. موتورهای جستجو به لینک های خروجی سایت ها به مانند یک پیشنهاد برای مطالعه بیشتر مخاطبانشان نگاه می کنند و شهرت و اعتبار سایت لینک دهنده است که ارزش بک لینک را تعیین می کند. به همین دلیل تنها بدست آوردن بک لینک نیست که اهمیت دارد، بلکه باید بک لینک های با کیفیت بدست آورد.
بک لینک ها با توجه به نحوه بدست آمدن به سه دسته تقسیم می شوند:
1. بک لینک های طبیعی
لینک های طبیعی در واقع بدون هیچ گونه دخالتی از سمت مدیر سایت ایجاد می شوند. فرض کنیم یک بلاگر علاقه مند به سئو، در یکی از نوشته هایش به یکی از مقالات راش وب لینک می دهد. در این صورت لینک ایجاد شده طبیعی است.
2. بک لینک های خریداری شده
اینگونه لینک ها طبق توافقی که مدیر سایت با مدیر سایت دیگر می کند بدست می آیند مانند خرید بک لینک از یک سایت خبری و یا مانند زمانیکه از افراد مشهور بخواهید محتوای شما را تبلیغ کنند و به آن لینک دهند.
3. بک لینک های ساخته شده
این لینک ها، به صورت دستی در فضاهای آنلاین مانند یک دایرکتوری آنلاین، فروم های گفتگو، کامنت گذاری در بلاگ ها یا نشر خبری با ایجاد یک لینک درون آن ساخته می شوند. برخی لینک سازی های خارجی می توانند به عنوان فعالیت های سئو کلاه سیاه شناخته شوند، پس مراقب هر گونه رفتار اسپم گونه باشید.

کیفیت بک لینک ها چگونه تعیین می شود؟

صرفنظر از اینکه لینک ها چطور به دست آمده اند، آنهایی که با رعایت اصول و ارتباط درست ایجاد شده اند بیشترین تاثیر را دارند. سیگنال های زیادی برای درک کیفیت بک لینک ها توسط موتورهای جستجو وجود دارد:
– شهرت و اعتبار سایت لینک دهنده
– چقدر موضوع صفحه ای که لینک شما در آن قرار گرفته با موضوع صفحه هدف یکسان است.
– “تازگی” لینک
– انکرتکست استفاده شده در بک لینک
– قابل اعتماد بودن سایت لینک دهنده
– تعداد لینک های خارجی دیگر در صفحه
– اعتبار دامنه DA و اعتبار صفحه PA

بیشتر بخوانید: همه تکنیک های سئو داخلی در 2019

سئو خارجی سایت بدون لینک سازی

با وجود اینکه بدست آوردن لینک های خارجی از سایت های معتبر رایج ترین فعالیت های ما برای سئو خارجی سایت است، هرگونه فعالیت دیگری که خصوصیات زیر را دارد نیز زیر مجموعه off page seo قرار می گیرد:
– خارج از سایت شما صورت می گیرد.
– به بهبود رتبه بندی در نتایج جستجو کمک می کند.
فعایت هایی مانند:
– بازاریابی شبکه های اجتماعی
– وبلاگ نویسی مهمان
– معرفی شما توسط برندها چه با لینک و چه بدون لینک
– تبلیغات اینفلوئنسرها
مهم است که بدانیم، اگرچه نتیجه هرکدام از فعالیت های بالا، ایجاد یک رفرنس به سایت از جای دیگری در فضای وب است، چه این رفرنس لینک باشد و چه معرفی برند یا سایت شما، می توان گفت سئو خارجی بدون لینک سازی در واقع معنای چندانی ندارد.

چطور سئو خارجی سایت را بهبود ببخشیم؟

در قدم اول، بهبود سئو خارجی یا off page seo سایت شامل بهبود درک موتورهای جستجو و کاربران از سایت شما می شود. این اتفاق زمانی می افتد که از سایت های دیگر لینک بدست آورید (مخصوصا سایت هایی که ارزش و اعتبار بالایی دارند). در ادامه چند روش و تکنیک بهبود سئو خارجی را با هم بررسی می کنیم:
وبسایت singlebrain در مقاله سئو خارجی خود به نکات خوبی اشاره کرده است که برخی از آنها را برای شما گردآوری کرده ام؛
1. محتوایی ارزشمند برای اشتراک گذاری تولید کنید.
محتوای با کیفیت و بر پایه اصول سئو ، مهم ترین قدم برای داشتن شانس اشتراک گذاری توسط کاربران است. با یک محتوای بی نظیر شما بی شمار بک لینک برای خود ایجاد می کنید. هر از گاهی تحقیقات جدیدی بکنید و محتوای خود را بروز نگه دارید.
2. استفاده از شبکه های اجتماعی
یکی از بزرگترین تکنیک های بهبود سئو خارجی، استفاده از پتانسیل شبکه های اجتماعی است. اگر می خواهید کسب و کارتان را مشهور و معروف کنید در شبکه های اجتماعی با کاربران تعامل داشته باشید. حضور در شبکه های اجتماعی منجر به رشد کسب و کار شما و ایجاد بک لینک های بیشتر می شود.
بهترین شبکه های اجتماعی برای بدست آوردن بک لینک:
– توییتر
– فیسبوک
– لینکدین
– پینترست

3. سایت های پرسش و پاسخ
یکی از بهترین راه ها برای جذب ترافیک به سایت استفاده از سایت های پرسش و پاسخ مانند quora است. در این دسته از سایت ها ثبت نام کنید و پرسش های مرتبط با کسب و کارتان را پاسخ دهید و به صفحات مرتبط با پرسش کاربر لینک دهید.
4. انتشار ویدئو
اگر می خواهید ویدئو کلیپ های خود را مشهور کنید، از سایت های معتبر ویدئو کمک بگیرید. با یک تیتر مناسب، توضیحات و تگ کلمات کلیدی صحیح و البته یک لینک منبع می توانید ترافیک بیشتری به وبسایت خود هدایت کنید. تقریبا تمام وبسایت های اشتراک گذاری فیلم معتبر نیز از اعتبار دامنه بالایی برخوردار هستند، بهترین انتخاب برای شما نیز سایت آپارات و یوتیوب است.
5. اطلاعات کسب و کار خود را در گوگل ثبت کنید

سئو محلی برای سئو خارجی off page seo

گوگل بیزینس، یکی از سرویس های دیگر گوگل است که با محدودیت هایی در کشور ما مواجه است. با استفاده از این پلتفرم به بهبود سئو محلی سایت خود کمک کنید. برای ثبت اطلاعات خود در گوگل بیزینس، موارد زیر را در نظر بگیرید:
– توضیحات خود را مناسب و تا 250 کاراکتر بنویسید.
– کلمه کلیدی خود را در خط اول توضیحات همراه با نام شهر خود بیان کنید.
– به صورت مرتبط پست ها، عکس ها و محصولات خود را بروزرسانی کنید.
– نظرات کاربران را بررسی کنید و به آن ها پاسخ دهید.
– عکس های واقعی در دسته بندی های صحیح منتشر کنید.

6. برند خود را شناخته شده و معتبر کنید.
باور کنید یا نه برند شما تاثیر بسیار زیادی بر افزایش ترافیک و پشت سر گذاشتن رقبا بدون لینک سازی دارد. سال 2008 ، مدیر سابق گوگل درباره گسترش اطلاعات نادرست در اینترنت صحبت کرد. در واقع وی اینترنت را به “فاضلاب” تشبیه کرد و گفت فقط برند ها می توانند نشان دهند اطلاعاتی درست و قابل استناد است.
جمله وی در این باره:
Brands are the solution, not the problem. Brands are how you sort out the cesspool.
اما آیا هنوز برندها می توانند اعتماد کاربران را جلب کنند؟ بله، تحقیقات نشان داده 60 درصد از کاربران ترجیح می دهند تا بر روی نتیجه ای که برند ناشر را می شناسند کلیک کنند، حتی اگر در رتبه های بالای نتایج جستجو نباشد و همین منجر می شود تا الگوریتم رنک برین گوگل تصمیم بگیرد تا تغییراتی در جایگاه ها ایجاد کند.

اشتراک گذاری مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *